16 Mayıs 2008

Kadınlar Reklamlardaki
"Deterjan Aşkından" Bıktılar

MEDİZ'in "Cinsiyetçi Reklamlara Son" eyleminde kadınlar "Yüzey temizleyicileriyle dans eden, çarşaflarına aşık, perdelerine tutkun, çantalarında leke çıkarıcı taşıyan kadınlar görmekten bıktık" dediler.
BİA Haber Merkezi - İstanbul

Kadınların Medya İzleme Grubu (MEDİZ) "Medyada Cinsiyetçiliğe Son" kampanyası çerçevesinde İstiklal Caddesi'ndeki Reklamcılar Derneği önünde "Cinsiyetçi Reklamlara Son" eylemi düzenledi.

Kadınlar eylemde "Kızlarımıza Barbi almayacağız", "Çarşaflarımıza aşık perdelerimize tutkun değiliz", "Çantamızda leke çıkartıcı taşımıyoruz", "Reklamlarda cinsel sömürüye son", "Barbi değiliz olmayacağız", "Yaşasın kadın dayanışması" dediler. MEDİZ'in "Cinsiyetçi Reklamlara Son" dediği basın bildirisi şöyle: "Medyanın genelinde egemen olan cinsiyetçi dil, söylem ve zihniyetten artık bıktık! Reklamlardaki cinsiyetçiliğe dayanan aslında yeni bir şey de yaratmayan yaratıcılıktan da bıktık! "Yüzey temizleyicileriyle dans eden, çarşaflarına aşık, perdelerine tutkun, çantalarında leke çıkarıcı taşıyan kadınlar görmekten... "Bıktık! "Ürünlerinizi satmak için kadınların bedenlerini öne sürmekten, cinsellikle ilgili binbir türlü imadan, tabulardan beslenmekten başka bir ‘yaratıcı’ yol bulamıyor musunuz?
"Hem ev işini sadece kadınların görevi olduğunu düşünüyor hem de ev işinin tüm zahmetini, kadınların ev içindeki emeğini yok sayıyorsunuz? Ev işinin süpürgelerle dans edilerek yapılan keyifli bir iş olduğunu mu zannediyorsunuz? "Peki kadınların düşlerinin yeni perdeler, lekesiz yerlerden ibaret olduğu fikrine nasıl vardınız? "‘Kağıt bebekler’, sıfır bedenler, reklam dünyasının karton kadınlarından bıktık! Gerçek kadınlar görmek istiyoruz. "Cinsiyet ve cinselliğe dair ön-yargılar üreten, cinsiyetçi tabuları yansıtan reklamlar görmek istemiyoruz. "Bizler cinsiyet ayrımcılığı yapan ve kadınların zihinsel, bedensel bütünlüğünü ihlal eden tüm bu reklam filmlerini kınıyor ve bu ürünleri t-ü-k-e-t-m-i- y-o-r-u-z! "Reklamlardan sorumlu herkesi, Reklam Özdenetim Kurulu, Reklamcılar Derneği, Reklam Verenler Derneği ve tüm reklamcıları sorumlu davranmaya, "Tüketici derneklerini reklamlardaki cinsiyetçiliğe karşı mücadele etmeye, "Tüm kadınları, reklamlarıyla kendilerini aşağılayan ürünleri almamaya davet ediyoruz."

2 Comments:

At 7:40 ÖS, Blogger evinkedisi said...

Kızımıza Barbie bebek almayacağız, bizler Barbie olmayacağız serzenişlerini görünce şu linki koyayım dedim :)Kocaman selamlar :)

http://www.derki.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=127

 
At 7:39 ÖS, Blogger Asortik Krep said...

Bana da bu konuları dert edinmek çok komik geliyor :) Yani temizlik reklamlarındaki gibi..

Yani kaç senelik ev çalışanıyım hiç o lekeyi nasıl temizlerim,yok bu çarşaflar sararmış gibi bir derdim olmadı..Yoksa ben normal değilmiyim tanrım ..! Benim derdim ev kadınıyken ve çalışırken hep aynıydı..Hangi işimi daha pratik yapabilirim ki bana kitap okumaya ve gezmeye çok zaman kalsın..? Yeni evlenecek kadınlara tek önerim de budur :))
Hangi deterjan değil hangi iş daha kısa zamanda bitirilir tecrübesi daha önemli bence.

 

Yorum Gönder

<< Home


View My Stats