26 Nisan 2008

Taç'ın "Evimde Mutluyum Ben" reklamı
( http://www.youtube. com/watch? v=iSxezx_ h4zY)
sizi de rahatsız ettiyse tepkilerinizi Taç Perde'ye ve Reklam Özdenetim Kurulu'na* iletiniz.
TAÇ perde mailto:tac@zorlu.com
Reklam Özdenetim Kurulu:rok@rok.org.tr


BİZİ TAÇ'LA KANDIRAMAZSINIZ!

Sayın Yetkili,
Yayınlamakta olduğunuz Taç ev ürünleri reklâmlarınız kadınların toplumsal yeri hakkında çocuklar ve gençler üzerinde yanlış izlenim bırakmaktadır. Ayrıca kadınları da aşağılar niteliktedir.Günümüz kadınları yalnızca evlerinde mutlu olamazlar. Özgür olmak isterler. Yaşadıkları sosyal çevreyle iletişim halinde olmak isterler. Ekonomik olarak bağımsız olmak isterler. Çalışmak ve üretime katkıda bulunmak, kariyer yapmak isterler. Okumak, yazmak, çizmek ve sanatsal yaratımda bulunmak, kültür almak isterler. Bilimsel faaliyetler içinde yer alırlar, buluşları için patent almak isterler, fikirleri ile girişimlerde bulunmak isterler. Çocuklarını kocalarıyla beraber özgür bireyler olarak yetiştirmek isterler. Hatta mutlaka "evlenmek" istemeyip yaşamına cinsel anlamda da özgür devam etmek isterler. Ve bunları erkek hegemonyasının dayattığı tüm zorluklara rağmen başarmaktadırlar!
Elbette kadınlar da tıpkı erkekler gibi evlerini, yaşam alanlarını sevmek, içlerine sindirmek isterler ama kendilerini evlerine kapatıp histerik bir şekilde perdelerini seven kadın yoktur. Hele mutlulukla temizlik yapan kadın asla bulamazsınız, temizlik zor bir emek sürecidir.
Bu tür reklâmlarda neden sigortalı bir temizlikçi kadını ya da bir erkeği kullanmıyorsunuz? Hedef kitleniz yanlış mı etkilenir? Sizin hedef kitleniz kimler? Nasıl bir dünya hayal ediyorsunuz? Çünkü kusura bakmayın ama hiç iyi bir izlenim bırakmıyorsunuz!
Bu yanlıştan vazgeçmenizi, reklâmlarınızı derhal yayından kaldırmanızı ve bir daha kadınlara bu tür bir zihniyetle yaklaşmamanızı rica ediyoruz.
Bizi Taç'la Kandıramazsınız !!

*Reklam Özdenetim Kurulu Uluslararası Uygulama Esasları Toplumsal Sorumluluk Madde 4: Pazarlama iletişimi ırka, ulusal kökene, dine, cinsiyete, yaşa, zihinsel ya da bedensel özre veya cinsel tercihlere dayalı ayrımcılığı desteklememeli, ya da yapılan ayırımcılığı görmezden gelmemeli, insanlık onuruna saygı göstermelidir.Pazarlama iletişimi haklı bir neden olmaksızın, korku duygusundan yararlanmamalı , şanssızlık ve acı gibi unsurları sömürü malzemesi olarak kullanmamalıdır.Pazarlama iletişimi şiddet hareketlerine yol açıcı ya da bunları görmezden gelici öğeler içermemeli, yasadışı veya toplum dışı davranışları yüreklendirmemelidir.
Pazarlama iletişimi, batıl inançları istismar etmekten kaçınmalıdır.

4 Comments:

At 12:16 ÖS, Blogger Sunthing Special said...

Ohh be sonunda,bu reklam hakkında benimle aynı hissiyatı paylaşan biriyle karşılaştım...Tepkimi her iki adrese de ilettim,blogumda da yayınlayacağım.Teşekkürler,sevgiler...

 
At 11:37 ÖÖ, Blogger Dikkat! biyo var ! said...

Devin,bende yayınladım
Bu metni kim yazdıysa belirmek isterim.
Burayı link verebilir miyim yoksa sende mi aldığın yeri bilmiyorsun kalsın mı o haliyle?
Lütfen cevaplar mısın?
Sevgiler

 
At 2:11 ÖS, Blogger devin said...

Biyocum,
Bana da üye olduğum bir mail grubundan (özgürlükçü sol) geldi. O yüzden istediğin gibi yayınla bence. Linke filan da gerek yok, maksat çok yerde yayınlanması. Sevgiler benden.

Sunthing,
Ben teşekkür ederim. Öptüm, sevgiler.

 
At 3:04 ÖS, Anonymous Adsız said...

Reklam Özdenetim Kurulu Başkanı Çetin Ziylan tarafından, kurulun Taç reklamlarına ilişkin değerlendirmesi (Bu değerlendirmeyi kendilerine konuyla ilgili başvuran diğer kişilere de göndermiş olabilirler.)



Taç ev ürünleri reklam filmi ile ilgili “bilgi olarak” Kurulumuza ilettiğiniz başvuru değerlendirilmiş tir.



Taç tarafından üretimi yapılan perde, nevresim takımları, yatak örtüleri ve havlulardan oluşan ev ürünlerinin reklamında, bu ürünlerin genellikle hedef kitlesi olan kadınlar kullanılmıştır. Evinde güzel, dekoratif eşyalar kullanmak ve evinin bu hali ile gurur duyup, mutlu olmak her insan için doğal bir duygudur. Bunun reklamın doğasında bulunan abartma ile gösterilmesi, kadınların sadece evinde mutlu ve bu tarz işler yaptığında mutlu olan kişiler şeklinde algılanmasına sebebiyet vermemektedir.



Başvurularda belirtilen kadınların evde oturması ve sadece evi ile uğraşması suretiyle cinsiyet ayrımcılığı yapıldığı iddiasına katılmak mümkün olamamıştır. Çünkü ayrımcılık cinslerden birine daha fazla ya da daha az hak tanınması ya da gerçek yaşamda böyle bir hak dengesizliğinin ortaya çıkmış olması demektir. Gerçek yaşamda, kadınları başvurularda belirtilen aktivitelerden (ekonomik özgürlüğe sahip olmak, kariyer yapmak, sanatsal faaliyetlerde bulunmak, bilimle uğraşmak, evlenmemek, evlenmeyerek cinsel hayatını özgürce yaşamak, vs.) zorla alı koyan herhangi bir yaklaşım bulunmamaktadı r. Reklam filmi de bu tarz bir yaklaşımı desteklememektedir. O nedenle reklam filmi, Özdenetim Esasları'nın “Toplumsal Sorumluluk” başlıklı 4üncü maddesine aykırı nitelikte bulunmamıştır.



Kurul görüşünü bilginize sunar, Reklam Özdenetim Kurulu’na göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz.



Saygılarımızla,



Çetin Ziylan

Reklam Özdenetim Kurulu adına

Başkan


sinem

 

Yorum Gönder

<< Home


View My Stats