05 Nisan 2008

ŞİRİNCE MATEMATİK KÖYÜ'nden MEKTUP

Şirince'de geçen yaz inşaatına başladığımız Matematik Köyü'nün inşaatı neredeyse bitmek üzere, bir aylık işi kaldı.
Bir şaheser çıkıyor ortaya. Bu kişisel bir düşünce değil, her gören bayılıyor.
Internet sitemizde (
www.matematikkoyu. org) birkaç fotoğraf var.
Pek yakında köy kahvesi, köy çeşmesi, köy meydanı da olacak. Bu yıl paramız çıkışmadı, ama seneye bir havuza kavuşacağız. Yolları da taşla döşeyemedik. Olsun... Toprak yol da güzel.
Yaz başında heykel bölümünden öğrenciler köyün sağına soluna heykeller yapacaklar.
Plastiğin, ucuzluğun, bayağılığın, yapaylığın, gösterişin, kirliliğin zerresi bulunmayan, herkesin özgürce yaşadığı, kütüphane sessizliğinde bir köy olacak.
Geçen yaz yatak kapasitemiz 46 idi. önümüzdeki yaz 70'in üzerine çıkacak. Çadırları da katarsak köyümüz aynı anda 100 kişiyi barındırabilecek.
Ve geçen yaz sadece 1,5 ay matematiksel etkinlik yapabilmiştik. Kısaydı ama tek kelimeyle muhteşemdi, gençlerin çalışma şevki göz yaşartıcıydı. Bu gençlerle sırtımız yere gelmez. Ben şahsen çok umutluyum gelecekten.
Önümüzdeki yaz Anadolu'nun dört bir köşesinden yüzlerce genç akın akın matematik yapmaya gelecek. Hocalarımızın bir kısmı yurtdışından, kimi öğretmek kimi araştırma yapmak için orada bulunacak. Liseden en yüksek seviyede araştırmaya kadar herkes aynı anda matematik yapacak. En az üç ay sürecek kamp. Bir sonraki yıl ilköğretim düzeyinde öğrenci de kabul edeceğiz.
Yüz kişinin gece gündüz matematik yaptığı bir köy düşünebiliyor musunuz? Kimine ürkütücü gelebilir... Çeşit çeşit insan var yeryüzünde!
Nesin Vakfı, dünyada bir ilki gerçekleştirmenin keyfini yaşıyor, onurunu taşıyor.
2007 Eylül ayında Matematik Köyü hakkında bir dost mektubu yazıp yaymıştım. Aşağıya eklediğim o mektubumda 1000 YTL bağışta bulunanların adlarını Köy'de mermer bir plakaya yazacağımızı duyurmuştum. İnşaatın bitmesi için 300.000 YTL gerektiğini de eklemiştim. İstediğimiz rakama ulaşamadıysak da sonuç pek fena değildi, 180.000 YTL civarında topladık. Tüm destekçilerimize Nesin Vakfı ve matematik adına çok teşekkür ederim.
Bunlar iyi haberler. Kotu haber: İnşaatın sonunu getirecek paramız kalmadı. Yaz da geldi gelecek. Biliyorum, bir çoğunuz bağışta bulundu. Ricam bağışta bulunanlara değil.
Matematik Köyü için özel olarak açtırdığımız banka hesaplarımız:
Nesin Vakfı, İş Bankası Parmakkapı Şubesi: (1042) 0687054
Nesin Vakfı, Vakıfbank Çatalca Şubesi: (237) 158007272068355

Bu mesajımı yakın çevrenize dağıtırsanız, aydınlanmanın ana öğesi olan matematiğe büyük katkınız olacaktır.

Yazın köyümüze bekleriz... Parmak uçlarında yürümeniz koşuluyla...
Nesin Vakfı'ndan sevgiler, saygılar.

1 Comments:

At 9:37 ÖS, Blogger evinkedisi said...

Bu, harika bir şey değil mi? İnsan okuyunca bile gözleri yaşarıyor. Aziz Nesin'in ve oğullarının, diğer evlatlarının adına yapılabilecek en güzel hareket!

Devin, diğer yazılarını da okudum şimdi, kendini iyi hissetmene çook sevindim, balkondaki çiçeklerine dışardan gelen o güzel ışığa ve renklere de bayıldım. Bütün yorumlar birarada :) Görüşmek dileğiyle diyorum.

 

Yorum Gönder

<< Home


View My Stats