27 Eylül 2007

Taşlarla yaptığım sanat harikaları :) Ne yapayım, böyle işler yapıyorum sıkıntıdan. Aslında fena olmuyor, çerçevelenince daha güzel oluyorlar haliyle. Hep balık, gemi filan yapıp duruyorum.
Bugün gittim ve Kültür Merkezi'nde Ebru kursuna yazıldım. Haftada iki saat, ayda 40 ytl. Herşey hazır, kağıt hazır, boya hazır, su hazır. Sen gidip sadece ebru yapıyorsun. Aslında öyle zevki çıkmaz, çünkü ebru yapmaya hazırlanmak da önemli bir ritüeldir. Suyu, boyayı, kağıdı hazırlamak yaptığın işe daha bir sarılmanı sağlar. Ama kendimi iyice toparlayıncaya kadar hazıra konma düşüncesi hoşuma gitti. Bir süre sonra kendim yaparım, önce gidip sadece suya boya atayım bari. Ebru hocası da hoş bir kadına benziyor. Pazartesi günleri gideceğim. Böyle otur otur sıkıldım yahu. Denize de gitmiyoruz artık. Eh ne de olsa hava 30 derece filan, bu havada denize mi gidilirmiş! Hafta sonu gideriz hep beraber artık.
Bugün bir kitap aldım, Karin Fossum diye hiç duymadığım bir yazardan Kurttan Korkan Adam diye bir polisiye, Dharma Yayınları'ndan çıkmış. Çevirisi berbattı. Roman da zaten pek iyi değildi ama çeviriye kızmaktan bir hal oldum. Oturdum bitirdim ama sadece yeni bir şey okuyayım diye. Zaten son yıllarda şöyle iyi bir çeviri okumadım pek. Çevirmenlere öyle komik paralar veriyorlar ki, iyi çevirmenler başka işler yapmayı tercih ediyorlar. Piyasa da bu paralara çalışacak amatörlere kalıyor haliyle. Yayınevleri editör çalıştırmaya da zahmet etmiyorlar artık. Sonra da niye kitap okunmuyor diye ağlıyorlar.

8 Comments:

At 9:46 ÖÖ, Blogger BALDAN TATLI said...

Sevgili Devin; Ebru yapımı gerçekten de çok zevkli. Ben kumaşa yapmıştım. İnsan nasıl bir desen çıkacağını tahmin edemiyor. Suda sanat. Bakalım neler yapacaksın. Merakla bekliyorum. Ziyaretini de bekliyorum.

 
At 6:34 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ben de Mozaik kursuna gitmek istiyorum bulabilirsem. Ama el işlerine pek becerikli ve sabırlı değilim.
Sevgileer

 
At 9:12 ÖÖ, Blogger Asortik Krep said...

Bu pazartesi başlıyormusun?
O hocayı tanıyorum..Esin Hanım.İyi biridir..
Bana daha yakınsın artık :)

 
At 8:02 ÖS, Blogger evinkedisi said...

Bence çok güzel olmuşlar, balık olayına bitiyorum ben.

Devin, ses vermesem de durmadan gelip yazdıklarını okuyorum haberin ola :)

Yayınevleri gerçekten de öyle. Kitapları edit etmeye bile parmaklarını kıpırdatmayan, iyi dağıtım kanalı seçmeyen, yatırım yaptığı kitap satmadı diye yazarını yerden yere vurup bir de gazeteye bu kitabı satmayan şahsın tüm kitaplarını parasız dağıtıyoruz deme cüretini gösteren yayınevleri dahi var. İlginç...Neden çünkü hem kitaba yatırım yapıyorsun hem de pazarlama tekniklerini kullanmıyor işi bilmiyorsun sonra da yazarı yerden yere çalıyorsun. Gerçekten de yazmaya değer bir konu aslında.

 
At 3:35 ÖS, Blogger Aslı Cin said...

Devin, Ebru yapmak çok keyifliymiş, buradan bize de göster yaptıklarını.

 
At 1:11 ÖÖ, Blogger devin said...

Yorumlarınız için teşekkürler :)
Ebru kursuna yarın başlıyorum. Haftada 1 gün iki saat. Unutmazsam yarın eskiden yaptığım ebruları da götürüp göstereceğim hocama.
Yenileri de buradan yayınlarım artık.

 
At 1:36 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık canım. Sana attığım adrese baktın mı Ebru için gzüelim. Bir dostum Ebrularını kitap ayracı yapıp kurdela taktı ve ozalitletti. Sende denersin belki canım benim. Bu arada 12 ye ne zaman geleceksin tarif belli mi canım. Bayram için Ömi yurtdışına gidecekde iş için bende evde olmam belki senin tarihine göre plan yapıcam da şekercim. Öperim çok yorma kendini ama ebru yapcam diye. Haa arada tütsü yakın mum falan ve tasavvuf türü dinleyin Mercan Dede falan ebru yaparken dalıp götürüyor insanı kuzum. Muck

 
At 8:02 ÖS, Blogger Sanem said...

Ya ben çok özendim şu ebru olayına. Bizimle de paylaşırsın artık buradan :)

 

Yorum Gönder

<< Home


View My Stats