27 Mayıs 2007

ABD'de yapılan bir araştırma kemoterapi gören hastaların, odaklanma, hatırlama ve aynı anda bir kaç işi birden yapabilme sorunları yaşadığını ortaya çıkarmış. Kemoterapi ilaçları beyin kimyasını da etkiliyormuş çünkü. Eh etkiler, her bir yeri etkiliyor da beyin kimyasını niye etkilemesin yani. Bunu www.kanseregulumsemek.org adlı bir sitenin forum sayfalarında okudum. Bence doğru bir araştırma olmuş çünkü ben de epeydir, hafıza ve odaklanma sorunları yaşıyorum ciddi ciddi. Kafa böyle bir dünya halk dilinde söyleyecek olursak hani yani. Niye her şeyi unuttuğumu merak eden aile efradına da okutmak lazım bu araştırmayı tabii. Benden artık bazı konularda ne köy olur, ne kasaba, buna alışmaları lazım bir an evvel.
İkinci doz ilacı almak iyi oldu olmasına da, bugünlerde kendimi biraz topluyordum, toplayamadım bu defa. Bir şeyler yemeye de başlıyordum, yiyemiyorum filan. Yani yiyorum da hani ölmemek için. Oysa ki canım neler istiyor neler, yiyeceğim diye oturuyorum sofraya, yemek önüme gelince bir burun kıvırma hali hasıl oluyor. Bugün uzun bir aradan sonra un kurabiyesi yaptım, fena da olmadı. Neyse yarın Pazar, yine yaparım bir şeyler. Bugünlerde bütün gün bilgisayarda oyun oynama hastalığına tutulmuş vaziyetteyim. Aslında hiç sevmem oyun ama bazen böyle bir oyuna takılırım, günlerce oynarım. Bir aralar Zuma diye bir oyun vardı, durmadan onu oynuyordum. Bütün levelleri bitirince tadı da kaçtı tabii oyunun, bıraktım. Bir site buldum, küçük flash oyunlar var değişik değişik onları oynayıp duruyorum. Ne yapayım, bütün gün yat, yuvarlan nakış işle, zaman geçmiyor.
Bugün neredeyse bir yıldır ilk defa şöyle haysiyetli bir yağmur yağdı, gök gürültüsü ve şimşekler eşliğinde. Eskiden hemen elektrikler kesilirdi böyle yağmurlarda bir süredir kesilmiyor artık. Geçen günkü fırtınada kesilmişti ama normaldir. Karşımızdaki yeni yapılmış bir evin bütün damı uçmuş o fırtınada, yeniden yapıyorlar damını şimdi. Hale bak, yepyeni inşaat, damı uçuyor, nasıl yapmışlarsa artık bravo yani.

1 Comments:

At 7:15 ÖS, Anonymous Adsız said...

Kanserle ilgili en son gelismelere yer verdigim bir web sitem var. Henüz gelistirme asamasinda olan web sitemi ziyaret edip fikirlerinizi paylasirsaniz cok sevinirim.
Yayin hayatinizda basarilar dilerim.

 

Yorum Gönder

<< Home


View My Stats